SiGadis hijau

Jumaat, 31 Januari 2014

gembira dalam penipuan..??????

assalamualaikum...
dah lame sy tak mnulis..huhu..
busy sgt...skrg ni..baru lah rasa lega ...
ni pun baru je blik bercuti di Beijing...hurmmm..beijing..??????
mmg sy tak kan lupakan pengalaman berada di beijing....
sejujurnya..mmg menyeronokkan dapat bercuti di negara org...
tp keseronokkn itu bertukar mnjdi kepahitan apabila mendapat tau yg kita ditipu..
hurmm..ok..sy nk kongsi kisah sy swaktu berada di beijing..
sy ke sana mgkut pakej yg terdiri dri 2 family( fmly sy dan fmly dr Shah Alam) .... jd kami dibawa melawat ke tempat2 sprti yg dijadualkan..
kebiasaannya..ke kilang sutera, herba, jed,mutiara dan sebagainya.
hari ke4 sms disana..kami dibawa ke toko mutiara yg trbesar di beijing...
kami di berikan harga yg teramat murah oleh anak tauke mutiara tu..kami dgr harga yg dbrikan pun berasa tkut..bygkn lah hrga 2000+++ yuen=400yuen...mmg mrah gila...
sms kami blik..kami msih mnyebut2 mngenai kebaikkan anak tauke tu..jessica namanye( yg dy bgtau la)..shgga lh hmpir smggu kteorg blik..family satu lg tuu..msej..ktanya kita ni macam kena tpu laa kt toko mutiara tu..sy pelik..kenapa kena tpu pulak..dan kalau korang semua nk tau kenapa..baca ni..


http://m.kompasiana.com/post/read/622161/3

http://news.abnxcess.com/bm/2013/06/kisah-pelancong-ditipu-peniaga-jed-dan-mutiara-di-china/

apabila saya baca..betul2 sama cerita tersebut dgn apa yg saya alami...
baru lah sy tau..rupanya itu semua taktik mereka berniaga...
ini ialah gambar anak tauke tersebut semasa trip kami..
 

saya kongsikan cerita saya ini kerana saya tak mahu kita semua lebih2 lagi rakyat malaysia ditipu..
berhati2 lah jika ingin melancong ke luar negara..
pesanan saya..skiranya ingin ke sesuatu tempat..sebaiknya kita selidik mengenai tmpat itu serba sedikit..ini juga akan mnjadi peringatan untuk saya...

sekian coretan gadis hijau kali ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan