SiGadis hijau

Isnin, 10 Jun 2013

santai jee !!!!!





pak pandir vs ikan


pada suatu hari, pak pandir membeli beberapa ekor ikan keli di sebuah pasar borong. apabila pulang ke rumah, dia menyuruh mak andih menyiang ikan tersebut. Ketika sedang menyiang.....

mak andih : oi paknya..mcm mana nk siang ikan ni? hdup lgi.
pak pandir : apa yg susahnya tu mak andih?
mak andih : nk ketuk kepala ikan ni sedih la pulak
pak pandir : tu pun nk dikecohkan ke? mak andih rendam                          ikan tuu dlm air. Kasi ikan tu lemas. kejap lgi matilah ikan tu..               
mak andih :???????????????

9 ulasan:

  1. uikkkk makin hiduplah ikan tu... hehhehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi..itu lh pak pandir..tq sudi sggh

      Padam
  2. Hahaha, Pak Pandir selamanya mmg begitu. mintak izin nak tulis kt FB yer.

    BalasPadam
  3. Satu hari kecoh Pak Pandir panggil wartawan utusan merapu datang kerumah dia.Bila wartawan2 sampai mereka pun bertanya ada apa yang menarik ni pandir.

    Pak Pandir pun kata..tenguk ni..aku tanam pokok rambutan tapi tumbuh pokok ubi kayu..hehehe.

    Waaa pelik ni Pak Pandir..cuba cerita kat kami...

    5 bulan dulu aku ada tanam pokok rambutan kat sini..aku ingat lagi sebab aku ada tandakanya kat sini...
    dengan apa Pak Pandir tandakan?tanya wartawan....
    dengan batang ubi kayu, jawab Pak Pandir.
    wartawan..

    BalasPadam
  4. hihi.. memang lucu la pak andihkan?

    BalasPadam
  5. Hahahahah...pandainya pak pandir kan...

    BalasPadam